• White Facebook Icon
  • White YouTube Icon

קצר ולעניין לפרשה

להיות מרכבה לשכינה

 

אברהם אבינו ע"ה זוכה לשתי התרחשויות אדירות בראש הפרשה, אחת אישית משפחתית יותר, ואחת כללית אוניברסאלית. אברהם ושרה זוכים לבשורה על-טבעית מהמלאכים שהם עומדים ללדת בן בגיל מופלג. אח"כ אברהם זוכה לשיתוף אלוהי בהשגחה העולמית בסוגיית סדום. מופלא!

התורה רומזת, מכוח מה אברהם זכה בכל אלה. בפתח שני המקרים, מתואר חסד יוצא דו פן של אברהם. לפני בשורת הלידה: 'וְהוּא ישֵׁב פֶּתַח הָאֹהֶל כְּחֹם הַיּוֹם'. ולפני שיתוף סדום, ליווי האורחים: 'וְאַבְרָהָם הֹלֵךְ עִמָּם לְשַׁלְּחָם'. אברהם הוא גוש של חסד. דחף הטוּב בקרבו הוא הרבה יותר חזק וטבעי מכאבי תופת של ברית מילה. החסד היא מידה אלוהית. מי שחי את החסד, את המידות האלוהיות, חייו מהווים צינור לחיים אלוהיים, שאין להם גבולות ומגבלות טבעיות. אברהם הוא מרכבה לשכינה ועל כן חייו שופעים יכולות אלוהיות, הרבה מעבר לטבע המורגל.

זה אמנם מיוחד, אך זה לא רק אברהם. זו סגולה הטמונה בנו. להיות תלמיד של אברהם אבינו, לחיות את המלאכיות שבָּנו, לזַמֵן לעולם מלאכי מרום, להיות ברכה אלוהית לעולם. 'וֶהְיֵה בְּרָכָה'!

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

‎בית מדרש

וירטואלי

Follow Us
  • YouTube Social  Icon
  • Facebook Basic Square