• White Facebook Icon
  • White YouTube Icon

בס"ד

 

הפז"מהולדת של עם ישראל

חיילים  יקרים ואהובים

 

היום יום הולדת לעם ישראל. חג חירות לו שמח וזר של דבקות בהשם לובש הוא וזורח. לכבוד יום יצירתנו התכוננו ישראל קדושים הרבה.

יש לנו פז"מ עולם-כ-3300 שנה פז"מ מיציאת מצרים.

יש לנו פז"מ קודש-האבות הקדושים, השבטים, משה רבינו, שאר הנביאים, תנאים, אמוראים, סבוראים, גאונים, ראשונים, אחרוני, אחרוני אחרונים.

חשוב לנו להגיע לפז"מהולדת שלנו  טהורים!!!

  1. בדיקת חמץ, אפילו בחורים ובסדקים.

  2. ביטול החמץ בדיבור.

  3. שריפת החמץ.

  4. שוב פעם מבטלים בפה.

ארבע מצוות מהתורה:

  1. לא לאכול חמץ.

  2. שלא יימצא חמץ ברשותנו.

  3. שלא ייראה חמץ ברשותנו.

  4. מצוות עשה: להשבית את החמץ.

זה פשוט פלא אלוקי-כמה הכנות ליום ההולדת שלנו.

ואיך חוגגים יום הולדת?

בסעודת מצווה משפחתית עם סדר השתוקקות וכיסופים וצימאון לקל חי. יש מי שזוכה לעשות את הסדר בבית שלו, ויש מי שזוכה להיות מעורכי הסדר למשפחת עם ישראל בצבאנו הקדוש, שבשביל זה צריך להתכונן ולא לחשוש להכין את כולם להופעת הקודש של השנה:

1. שלטים בחדרי האוכל הצה"ליים: פז"מהולדת שמח לעם ישראל, חג החירות, חג המצות, חג האביב, חג הפסח.

קדש, ורחץ, כרפס, יחץ, מגיד, רחצה, מוציא מצה, מרור, כורך, שולחן עורך, צפון, ברך, הלל, נרצה.

פסח, מצה, מרור. כוס ראשונה, כוס שניה, כוס שלישית, כוס רביעית.

צריך הרבה הכנה והרבה אומץ:

אוספים חברים ואחים אהובים מהפלוגה ומורידים פקודה. מחלקים משימות לכולם, שכולם יהיו שותפים במצווה!!! ליל הסדר זה לילה קדוש מאד, צריך לעשות הפקה, זה ממש האירוע של השנה, חייבים להדליק את החבר'ה!!!

2. לסגור עם הרס"ר מטבח אתך כל עניין העריכה של השולחנות. להשקיע כסף כדי להוסיף עוד פאר והדר לשולחנות: כלים חד פעמיים יותר שווים, חזקים ויפים. כמות של כיסויים למצות: שלכל אחד יהיה את השלוש מצות שלו. כמות של קערות סדר, כמות של כוסות מיוחדות לשתיית ארבע כוסות ולהשקיע הרבה מחשבה איך מארגנים כמו שצריך את מצוות ההסיבה, כן אחים אהובים, גם עם הכיסאות של הצבא, בני חורין או לא בני חורין???!!!והכי חשוב – הגדות של פסח ברורות ומאירות עיניים לכולם, ככה שכשעורכי הסדר אומרים עמוד, כולם פותחים ונמצאים על!!!

אני הקטן ממליץ לפחות עורך סדר מרכזי אחד+4 משת"פים שמפוזרים בין שאר האחים שלנו: במזרח, צפון, דרום ומערב של חדר האוכל.

אחרי שיש את כל ההכנות האלה, הרבה הרבה יותר קל ופשוט לחבר את כולם לסדר המופלא והאלוקי לכבוד הפז"מהולדת של ישראל קדושים.

לא להתבייש לעמוד על הכיסאות ומתוך שמחה והמון אהבת חינם והמון ענווה לתת הוראות ולשיר ביחד בקול גדול!

גם אם אתם במוצב קטן-להרים את מצב הרוח של כולם!!!

שכחתי לציין קודם: ברור שהולכים לפני החג או שולחים שליח מצווה שיקנה בחנות של הכל בשקל וחצי מלא הפתעות ופרסים קטנים ומשמחים וסוכריות ושוקולדים כשרים לפסח למהדרין מן המהדרין ולפזר בשולחנות וגם לשאול המון שאלות לאורך כל הסדר, השאלות הכי פשוטות בעולם ולחלק הפתעה קטנה על כל תשובה, ולפעמים כשיש הרבה אומץ וכולם זורמים אפשר לבקש מכולם לצעוק ביחד את התשובה ולהגיד בקול את סימני הסדר ולשיר ביחד בעוצמה גדולה, וכשהלב נפתח מצווה גדולה לצאת בריקודים!!

צריך להתפלל על זה הרבה מאד, אנחנו לא אוהבים מתנות חינם, רוצים לזכות בסדר קדוש ונפלא מתוך מאמץ גדול של תפילות והכנות מעשיות של התאמצות בעבודת השם יתברך.

3. הוראות פתיחה באש קודש של טהרת ליל הסדר:

א. אין פלאפונים. אין מצלמות בחדר האוכל. זה חג קדוש!!!

ב. אין גדול וקטן-כולנו שמחים בפז"מהולדת שלנו-עורכי הסדר הם רק המכווינים והמנצחים על האירוע הקדוש, אבל כולם "כאיש אחד בלב אחד" שותפים מלאים לחגיגה הטהורה.

ג. סבלנות!!! סבלנות אחים אהובים!!! נשתדל להתמקד בעיקרי ההלכות ולקרוא את ההגדה בהתלהבות ושמחה, בריקוד ובשירה ובשולחן עורך יש חידון עם פרסים.

ד. בסוף הסדר יש למעוניינים "אפטר פרטי"(      (after party  של המשך שמחת הקודש של הפז"מהולדת של עם ישראל עם שירי נשמה ולימוד משמח.

4. סימני הסדר הטהור המותאמים לאור ה' הזורח על החיילים:

"קדש"- מכוח הקדושה של יצירת עם ישראל ביציאת מצרים, נקבעה בכל יחדי מעם ישראל קדושה מיוחדת שמאפשרת לו להתחבר לכל עם ישראל כולו ולכל פרצופיו ודעותיו. בתחילת הסדר פונים אל היחיד ואומרים לו: קדש! – יש לך כוח לקדש, תכיר בכוחך ובערכך לחיות את קדושת הכלל ואף להוסיף לכלל כולו מהקדושה המיוחדת שלך עם הכשרונות האלוקיים והמיוחדים שרק אתה זכית בהם. ההכרה הפנימית והטהורה הזאת שכל יחיד מפנים שהוא נשמה אחת מיוחדת וקדושה שקשורה בקשר חיים ומקבל כוחות מהנשמות של כלל ישראל, זה עיקר חג הפסח. כל חייל צריך להבין שהוא שייך לקדושת עם ישראל כולו, גם אם באופן מעשי הוא מרגיש רחוק מאד מקדושה, ולא רק זה, כל חייל צריך להבין שיש בו קדושה מיוחדת שעליו להופיע בחיים שלו, ובלעדיו, יש חוסר בשלמות של עם ישראל.

"ורחץ"- כשיש רצון גדול להופיע קדושה בחיים, צריך ליטול ידיים כדי שהמחשבות שלנו יהיו טהורות ולא ניפול חלילה לגאווה-אפילו במחשבות, שאנחנו יותר טובים ממישהו.

"כרפס"- מזכיר לנו שאנחנו מלכים ובליל הסדר-ליל השימורים אפשר להתענג בעבודת ה' בעניינים גשמיים בלי שניפול וניתפס אל החומריות והתאוותניות ונזכור תמיד שאין דבר בחיינו שאינו מסוגל להתעלות ולהיות עבודת ה' ממש.

"יחץ"- את החלק הגדול של המצה שומרים לאפיקומן- זוכרים כל הדרך את עיקר החיים שלנו-הצפון והנסתר והפנימי והאלוקי וכל שאיפות הקודש שלנו. ועם החלק הקטן מתחילים לעבוד ולהגיד את ההגדה ומתקדמים כבני חורין לעלות בקודש צעד אחר צעד מדריגה אחר מדריגה.

החלק הגדול-שמחת סוף המסלול יושב במוח ונותן כוחות.

החלק הקטן-מתחילים טירונות ואימון מתקדם ושמחים לשרת על אף הקשיים.

"מגיד"- זה שיש לנו מחשבות קדושות זה לא מספיק. צריך כל הזמן לדבר אותם ולשתף אותם אחרים, צריך גם חברותא וגם חבורת קודש שמחוברים אליה כל השירות הצבאי, כדי לארגן לאורך כל השירות הצבאי המון כינוסים לצדיקים שנאים להם ונאים לעולם, המון עונגי שבת, התוועדויות, מלווי מלכה, פריסות ראש חודש ופריסות שלסיומי מסכתות ולימוד תורה כדי לדבר כמה שיותר את שאיפות הקודש שלנו.

"רחצה"- עד כאן עסקנו בעולם המחשבות ובעולם הדיבורים. עכשיו הגיע הזמן לקחת את המחשבות הטהורים והדיבורים הטהורים ולהתחיל לפעול קדושה בעולם המעשה. אז רגע לפני שמתחילים לעשות ולעסוק בענייני החומר שעלולים לבלבל אותנו, שוב פעם נוטלים ידיים. לכן בצבא צריך להקפיד בנטילת ידיים כמה שיותר: לפני תפילות, לפני סעודות, אחרי שירותים, אחרי כל נגיעה במקומות המכוסים, וככה זוכים לזכור שהצבא שלנו זה עבודת קודש!!! היה ראוי שיהיה מקווה גברים בכל בסיס ומוצב צבאי, בעזרת השם נעבוד על זה.

"מוציא מצה"– המצה מבטאת את היכולת הטהורה של עם ישראל לאכול בלי להחמיץ ברכות וכוונות טהורות לשם שמים. האוכל הוא האנרגיה שלנו להמשיך לפעול טהרה וקדושה בעולם המעשה.

"מרור"- בלי המרור של הטירונות והאימון המתקדם לא תהיה משמעות ולא נצליח לנצח במלחמה. בלי שנזכור שכל המרור של החיים הפרטיים והכלליים שלנו זה אך ורק לטובתנו ולהצלחת הוצאה לפועל של כל כוחות הנפש הטהורים הגנוזים בנו, לא נוכל לעבוד את השם יתברך אפילו שעה אחת.

"כורך"- כשיש לנו מבט פנימי ועמוק וארוך של אמונה, אז גם זוכים לראות ולטעום את הטעם המתוק הכרוך בתוך המרירות של הסבל הזמני ההווי. המצה האחת זה העבר הנצחי והפלא האלוקי של עם ישראל, המצה השנייה זה העתיד הטוב והטהור וכל השלמות המובטחת לנו מנביאים, המרור הכרוך באמצע עם מעט המתיקות של החרוסת זכר לטיט מזכיר לנו שלאור העבר והעתיד הנפלאים, גם ההווה המר יכול להיות מתוק.

"שולחן עורך" – שעת האכילה היא בדרך כלל שעת קרב, אבל בלילה הקדוש שלנו, אפילו שעת האכילה שייכת לרוממות החיים שעם ישראל מופיעים בעולם.

"צפון"- בסוף מסיימים מסלול, בסוף משתחררים, בסוף מסיימים מסכת, בסוף מתחתנים בעזרת השם, בסוף זוכים לילדים בעזרת השם, בסוף יבוא משיח ויבנה המקדש ואת הטעם של הסוף הזה אנחנו רוצים לטעום היום ולשמור אותו לאורך כל חיינו המלאים טרדות בהווה.

"ברך"- בשונה מסתם ארוחה שבסוף צריך לזכור להגיד עליה תודה רבה לנג"ד מטבח ולרס"ר מטבח ולתורני מטבח, בליל הסדר האוכל עצמו מזכיר לנו כל הזמן מתחילת האוכל, דרך אמצע האוכל ועד סוף האוכל שכל העניין של האוכל זה להגיד בסוף תודה. שכל העניין של הגשמיות בעולם הזה, זה להוסיף רוחניות.

"הלל"- לאחר סדר אלוקי כזה של עליה בקודש שלב אחרי שלב, אין דבר יותר טבעי מאשר לשיר ולהלל ולשבח ולפאר את בורא עולם על הזכות להיות ישראל קדושים ולהיבחר מכל העמים ולזכות בתורתו הקדושה ולהופיע שכינה בעולם.

"נרצה"- "לשנה הבאה בירושלים הבנויה" – מתפללים ושרים להשם יתברך שתמיד נזכה להיות רצויים לפניו יתברך ושנזכה שכל החיים שלנו וכל הרמ"ח איברים והשס"ה גידים שלנו יהיו כהלל להשם יתברך, וכל מי שיראה אותנו יקבל הרהור תשובה לעובדו בלב שלם וטהור!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

‎בית מדרש

וירטואלי

Follow Us
  • YouTube Social  Icon
  • Facebook Basic Square