• White Facebook Icon
  • White YouTube Icon

קצר ולעניין לפרשה

 

המילואים של הכוהנים

 

בפרשתנו מתוארת חניכת הכוהנים בשבעת ימי המילואים לתחילת עבודתם במשכן. שלש קרבנות הקריבו הכוהנים: פר חטאת, איל עולה ואיל שלמים. התורה הבליטה את איל השלמים בשני שינויים: א) הוא מכונֶה 'אֵיל המילואים', להדגיש שעיקר החניכה בו. ב) המילה 'וישחט' מוטעמת ב'שלשלת'. מה הרעיון הטמון באיל השלמים?

נראה כי שלש קרבנות המילואים, הן הכנת נפש הכוהנים בשלשה ממדים מוסריים: 1. פר חטאת - הבסיס: 'סור מרע', התנקות מהחומרנות ומהכישלונות. 2. איל לעולה - 'עשה טוב', התמסרות למטרה עליונה, לקודש. 3. איל לשלמים - שלמות הכוחות, איזון, כל כוח במקומו, שלוות עולמים.

הדגישה התורה את איל השלמים, להודיעך, שהתרחקות מחומרנות אינה החלשת האדם. שאיפת התעלות רוחנית אינה ויתור על עוצמת החיים. אדרבה – תכלית עבודת המקדש היא שמחה, שלווה, שלמות הרמונית לפרט ולאומה כולה, כתכלית הבריאה: 'אֵלֶּה תוֹלְדוֹת הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ בְּהִבָּרְאָם בְּיוֹם עֲשׂוֹת יְהֹוָה אֱלֹהִים אֶרֶץ וְשָׁמָיִם': 'שֵם מלא על עולם מלא'. איל לשלמים – איל המילואים.

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

‎בית מדרש

וירטואלי

Follow Us
  • YouTube Social  Icon
  • Facebook Basic Square